SEO (optimalizace pro vyhledávače) není jen o použití těch správných klíčových slov a responzivním webu, skrývá se za ním mnohem víc. Jestli chcete být odborníci v SEO oblasti, pak byste určitě měli vědět, co je to link juice a především, jak vám pomůže zviditelnit vaše webové stránky.
Co je to autorita stránky
Vezmeme to hezky pěkně od začátku. Taky se vám někdy stane, že otevřete stránku a už po dvou sekundách víte, že informace, které uvádí, jsou naprosté blbosti? Cílem vyhledávačů je vám ale ukazovat jen důvěryhodné a relevantní stránky. Proto každé stránce weboví roboti (známí také jako web crawlers nebo spiders) přiřazují autoritu.
Autorita neboli hodnocení webové stránky určuje, jak dobře se stránka umístí v organických výsledcích vyhledávání. Hodnocení se pohybuje na škále 1–100, kde jedna je nejnižší hodnocení a 100 označuje ty nejúspěšnější stránky.
Co ovlivňuje autoritu webové stránky?
Autoritu webové stránky ovlivňuje celá řada faktorů, jako je například kvalita a relevance obsahu na webu, doba uplynulá od poslední aktualizace stránky a taky zpětné odkazy. A zpětné odkazy jsou přesně to, co nás v dnešním článku zajímá.
Co je to zpětný odkaz
Zpětný odkaz neboli backlink, je takový odkaz, který směřuje z jiného webu na váš web. Kromě toho, že kvalitní zpětný odkaz může zvýšit autoritu vaší webové stránky, má i další výhody:
- Přivádí uživatele z odkazujících stránek na váš web.
- Usnadní uživatelům hledání kompletních informací o daném tématu.
Metodě, která slouží k získávání zpětných odkazů na váš web, aby zvýšil jeho autoritu a viditelnost ve vyhledávačích, se říká linkbuilding.
Tady je pár zajímavých statistik týkajících se linkbuildingu, které vzešly z průzkumu od editorial.link (2024):
- Více než 83 % odborníků na SEO tvrdí, že vliv linkbuildingu na hodnocení a návštěvnost webové stránky se projeví za dva týdny nebo déle.
- Téměř 50 % dotazovaných považuje linkbuilding za nejnáročnější část SEO.
- Většina odborníků dává do linkbuildingu relativně malou část svého SEO rozpočtu. Pouze 7,1 % alokuje více než 50 % do linkbuildingu, zatímco 16,8 % investuje do linkbuildingu mezi 5 a 15 %.
Co je to link juice
Teď už se konečně dostáváme k meritu věci. Link juice označuje hodnotu, kterou zpětné odkazy přenášejí z jedné webové stránky na druhou. U zpětných odkazů totiž není důležité jejich množství, ale především jejich kvalita.
Představte si konkrétní příklad. Máte blog o výchově psů, kam pravidelně přidáváte články o různých aspektech péče o psy, jako jsou výcvik, strava, zdraví a chování. Vaše webová stránka má dobrou autoritu, protože obsahuje užitečné informace a několik zpětných odkazů z jiných autoritativních webů.
Na vašem blogu zveřejníte článek „Jak vychovat štěně během dvou měsíců“, ve kterém odkážete na jinou webovou stránku, která nabízí podrobný návod na trénink štěňat.
Díky tomu, že má vaše webová stránka dobrou autoritu, přenese část této hodnoty na druhou stránku, a to právě prostřednictvím zpětného odkazu. To může druhému webu pomoct zlepšit hodnocení, posunout web na přední příčky ve vyhledávání a tím zvýšit návštěvnost webové stránky.
Nezapomínejte na interní odkazy
Chcete tip na SEO? Kromě toho, že se budete usilovně snažit získat zpětné odkazy z jiných webů, nezapomínejte prolinkovat web i interními odkazy. Interní odkazy směřují na jinou stránku vašeho webu a stejně jako zpětné odkazy přináší řadu výhod:
- Usnadňují uživatelům pohyb po webu.
- Pomáhají webovým robotům s indexací vašich stránek.
- Umožňují distribuovat link juice mezi stránky s nižší autoritou.
Budujte organickou návštěvnost vašeho webu
Chcete, aby váš web byl dlouhodobě úspěšný a pyšnil se vysokou návštěvností? Pak byste neměli spoléhat pouze na placené reklamy, ale investovat především do SEO. SEO je sice běh na dlouhou trať, ale věřte, že v dlouhodobém měřítku se vám jednoznačně vyplatí.
Tip na závěr: Přečtěte si o konkrétních krocích, jak optimalizovat web pro zvýšení organické návštěvnosti.
Zdroj foto: Freepik.com